Barnehagemiljø og mobbing
Barnehagen skal fremma eit inkluderande og stimulerande miljø, kor alle barn skal oppleve å bli sett og kan delta i leik. Dei tilsette skal sørga for at barna har det trygt og godt når dei er i barnehagen. Alle tilsette har plikt til å følge med på korleis alle barna har det. Dei skal gripe inn viss barn vert utsett for krenkingar, jf. barnehagelova kap. 8 om psykososialt barnehagemiljø.
Sist endra 23.10.2023 11.21
- Barnehagen har eit ansvar for å følge med på korleis alle barna har det.
- Alle tilsette har ei plikt til å gripe inn, viss eit barn ikkje har det bra.
- Alle som jobbar i barnehagen skal melde frå til styrar, viss dei får mistanke om eit barn ikkje har det trygt og godt.
- Barnehagen må undersøke og sette inn tiltak viss eit barn ikkje har det trygt og godt.
- Barnehagen må laga ein skriftleg plan med tiltak, viss eit barn ikkje har det trygt og godt i barnehagen.
- Barnehageeigar har ansvar for at barnehagane følger reglane og må legge til rette for at barnehagen oppfyller krava i lova.
Barnehagelova kap. 8 - Psykososialt barnehagemiljø
Utdanningsdirektoratet om barnehagemiljø og lovendringar
Alle barnehagane våre har fokus på inkludering, utvikling av sosial kompetanse hos barna, relasjonar og den vaksne si rolle.
Det er utarbeida "Plan for trygt og godt barnehagemiljø" for barnehagane våre. Dette er ein plan for dei tilsette i arbeidet med barnehagemiljøet. Den inneheld både noko om førebyggande arbeid og handlingsplan å følge når det oppstår situasjonar kor barn ikkje har det bra.
Førebyggande arbeid
- Gleding
- Det er mitt valg!
- Være sammen
- Autoritative vaksne (varme og grensesettande)
- Relasjonsbygging og kommunikasjon
- Tidleg innsats
- Handtering av utfordrande åtferd
- Barnehage-heim-samarbeid
- Samarbeid på tvers av etatane
Handlingsplan
ved handtering av mobbeåtferd og situasjonar kor barn føler seg krenka/mobba:
Utdanningsdirektoratet: Grunnlagsdokument for arbeidet med barnehagemiljø, skolemiljø, mobbing og andre krenkelser, 2017.